Post Flop Hand Evaluation

After The Flop

  همانطور که در بخش (استارتینگ هند) صحبت کردیم، پایه ی یک بازی (نو تگزاس لیمیت هولدم) خوب ارزشیابی دقیق 1.(هولد کارت) است و اینکه چطور با برگه هایی که داریم اقدام به بازی کنیم.

 فهمیدن ارزش دست ها در (پر فلاپ)، موقعیت شما روی میز و نحوه ی بازی حریفان در (پات) حیاتی است؛ سپس باید طبق اینها عمل کنیم

 بعد از اینکه (فلاپ) دیل شد، باید نکات بالا را تکرار کنید و یک فاکتور خیلی مهم را اضافه کنید : آیا (فلاپ) ارزش دست شما را افزایش داده یا کاهش داده است؟ شما الان 5 کارت دارید که باید ارزشیابی کنید ( 2 عدد کارت های دست خود و 3 عدد کارت های فلاپ که روی میز است) و باید تصمیم بگیرید که چطور باید عمل کنید

 اما به یاد داشته باشید که فلاپ ممکن است به حریف شما هم کمک کرده باشد؛ پس باید تعداد بازیکنان دیگری که بازی می کنند را در نظر بگیرید؛ همچنین ساختار فلاپ قبل از اینکه تصمیم بگیرید از اینجا به بعد را می توانید چطور بازی کنید

این بخش از دوره شامل 3 درس است، که همگی ترکیب می شوند که بازی درست بعد از فلاپ را تشخیص دهند. نگاهی به تشخیص قدرت دستتان در زیر خواهیم انداخت؛ سپس به تشخیص ساختار فلاپ می پردازیم، سپس اینکه چطور عمل کنیم بعد از اینکه همه چیز را در نظر گرفتیم

دسته بندی دست های (پست فلاپ)

بعد از فلاپ، دست ها به 3 دسته تقسیم می شوند

 Made hand و Drawing hand و trash 

 بعد از اینکه تصمیم گرفتید که دست شما در کدام دسته قرار می گیرد، می توانید تصمیم بگیرید که چطور عمل کنید

 Made hand

 مید هند دستی است که به طور قابل ملاحظه ای روی فلاپ  ارتقا پیدا کرده است و به ندرت امکان ارتقا بیشتری دارد. اگر شما یک جفت تک داشته باشید و روی فلاپ یک تک دیگر روی زمین بیاد، شما (تاپ تری آف کایند) خواهید داشت و دست شما فقط با دیدن تک چهارم روی زمین قوی تر خواهد شد که اتفاق نادری می باشد یا اینکه یک (پیر) روی زمین قرار بگیرد  که باعث شود شما (فول هاوس) شوید 

قسمت مهم این است که این یک (مید هند) بسیار قوی است. (مید هند) ها خود می توانند به 3 دسته تقسیم شوند

 Monster hand:

  بهتر از (وان پیر) روی فلاپ

Very strong hand :

 وان پیر های خیلی خوب مثل (تاپ پیر) با (تاپ کیکر) یا (اور پیر) نسبت میز

 Marginal hands

اینها دست های (میدل پیر) هستند. 

Drawing hands

 دراو ها دستی هایی هستند که با فلاپ مرتبط هستند اما کماکان نیازمند ارتقا هستند که به (مید هند) تبدیل شوند. انواع مختلف (دراو) وجود دارند که ار لحاظ قدرت متفاوت هستند

 Very strong draws : 

اینها دست های ترکیبی استریت  و فلاش هستند یا ترکیبی از (دراو) و (مید هند).

 Strong Draws :

 اینها فلاش یا 2.(اوپن اندد استریت) هستند. 

Weak draws :

 اینها 3.(گات شات دراو) یا فلاش یا استریت هستند که (ناتس) نیستند (ناقص هستند)

Trash hands

 یکی از واقعیت های تلخ درباره ی پوکر تعداد (ترش هند)هایی که می بینید بسیار بیشتر از بقیه این ها دست هایی هستند که در هیچکدام از دسته بندی های بالا قرار نمی گیرند، یعنی نه (پیر) دارید نه (دراو)

 اگر فلاپ را دیدید با (هولد کارد) های شک برانگیز که با برگه های فلاپ هیچ ارتباطی نداشتند، پس دست شما بی ازش است. تنها راهی که می توانید این دست را به یک دست برنده تبدیل کنید، زدن یک (بلاف)  با ریسک بالاست 

در این مرحله شما احتمالا نمی خواهید که در یک (بلاف) احمقانه درگیر بشوید، پس باید برگه هایتان را پرت کنید و فولد بزنید و منتظر دست بعدی باشید که با یک دست قوی تر ادامه دهید. تمام بازیکنان پوکر حتی بهترین ها زمان زیادی را صرف فولد زدن می کنند.

نوشتار انگلیسی کلماتی که در متن شماره گذاری شده اند

1.hold cart

2.open ended straight

3.gotshot draws  

Post-Flop Play

After The Flop

   مثل همیشه عوامل و متغیرهای زیادی هستند که در تصمیم گیری کمک می کنند. و بعضی از بازیکنان از قوانین تند و سریع منحرف می شوند بسته به یک سری شرایط خاص. ولی شما باید چند دستور ساده قبل از گرفتن تصمیمتان برای (پست فلاپ) را در ذهن داشته باشید


Playing made hands Vs Drawings hands
اگر شما یک دست خیلی قوی دارید شما 2 وظیفه مشخص دارید
شماره 1. یک پات بزرگ برای خود بسازید که در مرحله رونمایی برنده شوید
شماره 2. از دست خود مراقبت کنید که مساوی نکنید
به یاد داشته باشید یک دست ساخته شده دستی است که پتانسیل برنده شدن در مرحله رونمایی را دارد. نمی تواند بهتر شود و تنها راهی که می تواند شکست بخورد این است که حریف مساوی کند.
بهترین راه برای اضافه کردن چیپس بیشتر به پات این است که به صورت سنگین بت کنید و ریس بدهید و حریفتان را مجبور کنید که حداقل به اندازه شما بت کند. اگر شما به اندازه ای خاص بت  و ریس کنید پات را غیرجذاب می کنید برای کسانی که مساوی هستند با شما. آنها ممکن است تصمیم بگیرند که بد بازی کنند و روی مساوی شدن بمانند و تلاش کنند که شما را شکست دهند ولی آنها با این کارشان اشتباه می کنند
با دست ساخته شده شما دیگر نیازی به کارت دیگری ندارید که بهتر شوید. شما فقط باید مطمئن شوید که دست بهتری دارید و آن را با بیشترین مقدار ممکن در پات تا مرحله رونمایی حفظ کنید که برنده شوید
این از این رو از آن پیروی می کند که ریس کردن و بت کردن  همیشه حرکت درست است با داشتن یک دست ساخته ی خیلی قوی.


  Monster made hand
بازی کردن با دست ساخته ی خیلی قوی (هیولا) از دیگر عناصر پوکر خیلی آسان تر است. ولی همچنان یک مهارت خیلی با ارزش است که باید آن را به دست بیاورید
در مثال های زیر شما خواهید دید که چگونه قوی بازی کردن یک دست ساخته شده هیولا می تواند مفیدترین و پرسودترین دست باشد


شماره 1. شما در موقعیت آخری هستید و (تک خشت و تک گشنیز) دارید. و بعد از کال کردن 2پلیر شما پات را به 10دلار ریس میدهید, یک پلیر ریس شما را کال میکند. فلاپ رونمایی میشود (تک پیک, 3 خشت, 9 گشنیز) که شما را ست میکند و شما 18دلار بت میکنید. از برد خود مطمئن هستید و نیازی نیست درنگ کنید


شماره 2. شما (4 دل و 4 پیک) دارید. پلیری که در موقعیت میانی نخست است ریس میدهد و پلیر موقعیت میانی دوم کال میکند. و شما نیز کمال میل کال خواهید کرد. فلاپ با برگهای (سرباز دل, 4 خشت و 2خشت) رونمایی میشود.این فلاپ برای شما عالی است اما اینجا یک فلاش دراو وجود دارد. پلیر نخست 20دلار بت میکند و پلیر بعدی بت او را کال میکند. در این موقعیت شما باید بت او را به 80دلار ریس دهید و یک پات بزرگ بسازید


در هر دو مورد شما به صورت تهاجمی بازی کردید. به این معنی که دست قوی خود را قبل از فلاپ ریس کردید و از آنجا که دست قوی خود را روی فلاپ زدید از همه موقعیتی استفاده کردید که بت  و ریس کنید. و این دقیقا بازی درست است


  Playing strong & marginal made hand
 دست های قوی معمولا به اندازه کافی خوب هستند که در مرحله رونمایی برنده شوید. به ویژه در مقابل 1 یا 2 حریف صدق می کند ولی برخلاف مانستر هند شما نباید پات های بزرگ بازی کنید. احتمال این هست که حریفی حاضر باشد تمام چیپس هایش را ریسک کند. احتمالا دستی دارد که از وان پیر بهتر است
هدف اصلی با دست ساخته شده قوی این است که مقدار بت به اندازه باشد. آنی که حریفتان را مجبور می کند که مقدار اشتباهی را بت کند برای زدن دراو ها اما همچنین میتواند توسط دست های ضعیف تر هم کال شود. با دست های حاشیه ای هم وظایف شما شبیه است ولی الان حتی مهمتر است که بدونید که حریفتان چه برگی در دست دارد. و خیلی وقت ها شما در مقابل دست های بهتری قرار دارید. در 1.(مالتی وی پات) دست های متوسط معمولا بی ارزش هستند و نباید با آنها چیپس هایتان را ریسک کنید


Playing a Draw
اگر شما بازیکن با دراو هستید و مشکوک هستید که حریفتان یک (مید هند) دارد نکته های بالا روی آن جواب خواهد داد. به جای ساختن یک پات بزرگ شما معمولا باید همه چیز را کم و پایین نگه دارید تا حد ممکن که ببینید می توانید حریفتان را شکست دهید یا نه و اگر توان شکست نداشتید فولد بزنید بدون ریسک زیاد
اگر حریفتان فقط مقدار کمی بت کند پس شما باید اغلب کال کنید. که ببینید می توانید دستتان را بسازید یا نه و اگر حریفتان زیاد بت کند شما باید بسنجید که آیا ارزش ادامه دادن دارد یا نه و این نیازمند یک مقدار ریاضیات ساده است که در مقاله بعدی توضیح داده خواهد شد






1. Multi-way pots    

Reading Flops

After The Flop

  در مبحث قبل دیدیم که چطور فلاپ می تواند قدرت دست شما را تغییر دهد ؛ به شما یک دست ساخته شده بدهد یا یک دست ترش (بی ارزش) یا یک دراو بدهد. اما مهم است که به یاد داشته باشید که کارت های زمینه توسط بقیه ی بازیکنان هم مورد استفاده قرار میگیرند و ممکن است قدرت دست آنها هم به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده باشد.

 هرچند شما نمی توانید به طور دقیق بگویید حریفتان چه کارت هایی در دست دارد، می توانید فلاپ‌ را ببینید و میزان پتانسیلی که دست های دیگر می توانند ارتقا پیدا کنند را تشخیص دهید. توانایی طبقه بندی کردن فلاپ یک مهارت حیاتی برای همه بازیکنان است که باید یاد بگیرند؛ ساختار فلاپ به شما اطلاعات کافی برای تصمیم های بعدی را خواهد داد و بازی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

 اولین تشخیص شما موقع دیدن فلاپ  بین 1.(درای یا وت)   بودن فلاپ  است. (درای فلاپ) جایی برای (دراو) ندارد و امکان دراو در آن وجود ندارد؛ در صورتی که (وت فلاپ) پتانسیل بالایی برای دراو کردن دارد.

Example for Dry flop:

 فلاپ: (تک پیک و 7 خشت و 2 گشنیز)

 فلاپ: (شاه دل و 3 پیک و 3 گشنیز)

 فلاپ: (6 گشنیز و 2 دل و 10 پیک)

Example for Wet flop:

 فلاپ: (7 پیک و 8 پیک و 10 خشت)

 فلاپ: (تک گشنیز و بی بی گشنیز و 10 خشت)

 فلاپ: (6 گشنیز و 4 خشت و 5 پیک)

 در (درای فلاپ) بالا، غیر ممکن است که یک بازیکن (فلاش دراو) کند یا یک 2.(اوپن اندد استریت دراو) داشته باشد. هیچ کارت مرتبطی در این فلاپ وجود ندارد؛ پس می دانید که بازیکنان یا یک دست ساخته شده دارند یا یک دست بی ارزش.

 در مقابل، (وت فلاپ) بالا پتانسیل های زیادی دارند. در مثال اول، (7پیک, 8پیک, 10خشت)  بازیکنی که 2 عدد پیک داشته باشد، در دستش (فلاش دراو) است؛ در صورتی که هر برگ 9 در دست بازیکنان دیگر باعث یک (اوپن اندد استریت دراو) می شود. اگر بازیکنی برای مثال (تک پیک و 9 پیک) داشته باشد، استریت و فلاش خواهد بود و در یک موقعیت خیلی قوی قرار دارد.

 “چطور فلاپ روی دست شما تاثیر می گذارد” 

نگاهی به مثال زیر بیندازیم. این نشان می دهد که ساختار فلاپ چطور روی قدرت دست شما تاثیر می گذارد. شما (شاه خشت و تک پیک) دارید  در 3.(یو تی جی 1) و به (3 بیگ بلایند) ریس می دهید. دو بازیکن در موقعیت آخر، بت شما را کال می کنند

  سناریو 1 : فلاپ (3 گشنیز, 7خشت, تک دل) می آید که یک (درای فلاپ) است

سناریو 2 : فلاپ (9خشت, 10خشت, تک دل) می آید که یک (وت فلاپ) است که دراوهای زیادی در خود دارد

 در هر دو مثال، شما (تاپ پیر) با 4.(تاپ کیکر) دارید و شما باید به طور مستمر بت کنید ولی فقط روی یکی از زمین ها باید احساس اعتماد بنفس کنید که دست شما در طول (ترن) و (ریور) همچنان قوی خواهد ماند

 همچنین در زمین اول به مراتب بیشتر توانایی کاهش رنج دست حریفتان را دارید. آنجا (دراو) وجود ندارد، پس حریفتان باید جیزی در فلاپ  مرتبط با دستش داشته باشد که بخواهد ادامه دهد. در مثال دوم حریفتان می تواند هر دستی داشته باشد و بت شما را کال کند که در (ترن) و (ریور) دست خود را تقویت کند

 مبحث بعدی در این چپتر نشان می دهیم که چطور باید در بعد از فلاپ اقدام کنید؛ وقتی که تصمیم گرفتید که بنظر دست شما در مقابل حریفتان چقدر قوی است. یک نگاهی به تفاوت بین بازی کردن 5.(دراوینگ هند) و 6.(مید هند) از زوایای مختلف خواهیم انداخت

نوشتار انگلیسی کلماتی که در متن شماره گذاری شده اند

1. Dry o Wet 

2. Open ended straight draw 

3. UTG or Under The Gun 

4. Top kicker 

5. Drawing hand 

6. Made hand    

Semi Bluffing

After The Flop

 · خیلی از تصمیمات (نو لیمیت تگزاس هولدم) سر راست هستند. یاد گرفته‌اید که باید دست‌های قوی خود را بت یا ریس کنید و دست‌های ضعیف خود را فولد کنید؛ باید ارزش دست را حساب کنید و بر اساس آن عمل کنید
با این حال پوکر بازی است پر از پیچیدگی‌های خاص خود و بعضی اوقات باید از این تصمیمات سر راست فاصله بگیرید. بازیکنان خوب قابلیت این را دارند که تمایلات بازیکنان دیگر را بفهمند و طبق آنها بازی کنند، قابلیتی که به « خواندن حریف» معروف است. آنها می‌توانند بفهمند که دست خیلی خوبی دارید اکر روی (ترن) ریس دهید. بنابراین قادرند دست متوسط خود را فولد دهند و کمترین مقدار ممکن را ببازند
برای اینکه کاری کنید که به سختی قابل خواندن باشید باید هر از گاهی از مسیر خارج شوید و منعطف بازی کنید. این احتمالات بیشتری در پوکر را باز می کند. اگر برای مثال، حریف شما بفهمد معمولا دست خوبی دارید وقتی ریس می‌دهید، پس می توانید شروع به بلاف زدن کنید. بر عکس این هم درست است. اگر شما تهاجمی بازی کرده باشید و نشان داده باشید که بلف زدید، آنها شروع به کال کردن شما با دست‌های ضعیف‌ تر می‌کنند
چند مبحث بعدی نشان می دهد کدام موقعیت ‌ها برای بلاف یا (سمی بلاف) خوب هستند، هنر بالانس کردن بازیکنان را معرفی می‌کند، که خواندن شما توسط حریف را بسیار سخت می کند و همچنین راه‌های مختلف حفاظت از دست‌های خود در موقعیت‌های مختلف نشان می‌دهد
مثل همیشه توصیه می‌کنیم که به مبحث (پوکر بیسیک) سری بزنید که مروری بر موارد زیر داشته باشید
 betting purpos، bet sizing و playing with conviction‌

– Semi-Bluffing in cash game
· اگر هیچی در دست خود ندارید – یک دست بی ارزش – ولی همچنان دارید بت می‌کنید پس دارید بلف می‌زنید. دارید به حریفانتان از طریق بت کردن‌هایتان می‌گویید که دست خیلی خوبی دارید در صورتی که اینطور نیست. این یک مهارت خیلی سخت و پر از خطر است برای حرفه‌ای شدن
اما (سمی بلافینگ) کاملا مشابه نیست. سمی بلافینگ نوعی بت است که وقتی دست شما صفر کامل نشده، اما پتانسیل زیادی برای بهتر شدن دارد. اگر شما یک دست خوب دارید
برای مثال شما (تک دل و 10 دل)دارید و فلاپ (سرباز دل و 9 دل و 2 پیک) است. پس شما می‌توانید به صورت (سمی بلاف) بت کنید. اگر حریف شما فولد  دهد پس شما بلامنازع پات را می‌برید. اگر حریف کال کند، پس دست کم 9 عدد اوت دارید روی ترن و ریور که دست نات خود را کامل کنید
ریس کردن با دراو یک مهارت خیلی مهم است که بازیکنان (نو لیمیت تگزاس هولدم) باید در آن حرفه‌ای شوند. اگر همیشه با دست‌های متوسط خود کال کنید و با دست خیلی قوی ریس کنید به راحتی خوانده می‌شوید پس باید هر از چندگاهی بازی خود را ترکیب کنید
اگر شما یک بازیکن تهاجمی با یک دراو هستید و چندتا بت و ریس کنید فشار زیادی را روی حریف اعمال می کنید این به شما مزیت های زیادی می دهد
شانس این را دارید که بدون رفتن به مرحله ی رونمایی  برنده ی پات شوید
پات بزرگتری می سازید اگر شما را کال کنند و دست شما تکمیل شود, برنده پات خواهید شوید
دست خود را پنهان می کنید و سخت تر خوانده می شوید
البته، این رویکرد بدون ریسک نیست. سمی بلاف هم نقطه ضعف‌های خود را دارد. با این کار شما اختلاف را زیاد می‌کنید از آنجایی که از روی اصول معمولی پات بزرگتری را بازی می‌کنید و همچنین باید برنامه‌ای برای موقعی که حریف شما را کال یا ریس کرد داشته باشید
در کل سمی بلاف شانس بیشتری برای برنده شدن‌ در برابر تعداد کمتری از حریفان دارد. اگر شما در یک میز پر سعی کنید که سمی بلاف بزنید، شانس اینکه همه فولد بزنند کم است. همچنین باید مقدار سایز بت کردن برای سمی بلاف را بدانید
اگر مقدار زیادی چیپس بت کنید ممکن است در موقعیتی گیر کنید که حریف دست بهتری دارد و کال کند و شما با یک دست ضعیف ‌تر بازی کردن را دنبال کنید و مجبور به بت کردن باشید. این نوع علم از مهارت بازی کردن روی میز به دست می‌آید. اما همچنین از ارزیابی حریفی که باهاش بازی می‌کنیم بدست می‌آید
سمی بلاف وقتی عملی می‌شود که تعداد برگه‌های اوت زیاد باشد و تعداد حریف‌ها کم باشد.  

Limit Holdem – The River

After The Flop

 در (لیمیت هولدم پوکر), بازی در ریور نسبت به فلاپ – ترن خیلی‌ متفاوت است. ریور آخرین کارتی است که دیل میشود، که این به معنی است که کارت دیگری دیل نمی‌شود و شما یا حریفتان شانس دیگری برای ارتقا دستتان ندارید. با این اوصاف این مسیر سخت است برای بازی کردن و هر تصمیم اشتباه میتواند به قیمت چیپس زیادی برایتان تمام شود. پس بنابرین باید نکات زیر را روی ریور در نظر بگیرید


-از فولد زدن بهترین دستها امتناع کنید
بیشتر پات ‌ها در ریور نسبتاً بزرگ هستند. به این معنی‌ که پات به اندازی کافی‌ ارزشمند هست که با دستهای حاشیه‌ای کال کنید. به عنوان مثال مقدار پات  بعد از ترن , هفت عدد بت بزرگ است. اگر حریف شما روی ریور بت کند، شما از پات ۸:۱ دریافت می‌کنید. یعنی‌ اینکه از هر ۹ دست یک دست سود آوری است. فولد زدن بهترین دستها میتواند به قیمت تمام پات برایتان تمام شود، اما کال کردن دست ضعیف برای شما یک بت بزرگ هزینه خواهد داشت. فراموش نکنید که به هر حال باید روش بازی‌ کردن حریف را در نظر داشته باشید. برای مثل کال کردن دست یک بازیکن تنگ دست که به ندرت بلاف میزند معمولان سود آور است
یکی‌ دیگر از فاکتورهای مهم که باید در نظر بگیرید این نقطه الگوی بت کردن است. حریف شما در پرفلاپ چطور عمل کرد؟ بعد از فلاپ و سپس روی ترن؟ با تمرین کم کم شروع به حس کردن اینکه حریف شما ممکن است چه کارتهای در دست داشته باشد – مهارتی که  بازی ریور را خیلی‌ راحت تر می‌کند


-زمان درست برای فولد زدن
حتی با 1.(تاپ اود) خوب، بعضی‌ اوقات فولد زدن بهترین گزینه است روی ریور. اگر مطمئن نیستید، باید قدرت دست خود را در نظر بگیرید، روش بازی‌ خود، الگوی بت قبلی‌ و تاپ اود. اگر احساس کنید که بهترین دست را ندارید بعد از دیدن این فاکتور ها، پس فولد زدن روی ریور بهترین گزینه است. حتی اگر مطمئن نیستید، بعضی‌ اوقات ممکن است کال کردن درست باشد. اگر دست را ببازید، اشتباهی است که باعث از دست دادن کمی‌ چیپس شده
چیز دیگری که باید در موردش فکر کنید تعداد بازیکنان حاضر در بازی است.اگر راند قبلی‌ بت کردن در کات زیادی انجام شده باشد به این معنی‌ است که به یک دست قوی نیاز دارید که روی ریور کال کنید. عموما بازیکنان تمایل به بلاف زدن روی ریور ندارند، مخصوصاً در مقابل چندین حریف. بنابرین، اگر بازیکنی در مقابل چندین بازیکن دیگر بت می‌کند وقتی‌ روی میز دراو است، آن بازیکن معمولان دست خوبی دارد


-بت کردن یا ریس کردن وقتی‌ دست قوی دارید
 بیشتر بازیکنان روی ریور وقتی‌ بهترین دست را دارند بت, ریس یا چک-ریور میدهند معمولان حرکت درست همین است، اما همیشه معنی‌ نمیدهد. بعضی‌ اوقات فقط داشتن بهترین دست کافی‌ نیست – همچنین می‌خواهید که حریفتان کال کند. اگر دست آنها حاشیه‌ای یا ضعیف باشد، تمایلی به کال کردن ندارند، به این معنی‌ که ریس شما هیچ آینده‌ا‌ی نمیسازد. در مقابل اگر دست خیلی‌ قوی دارید، ممکن است آنها ری-ریس کنند. که چیزی است که شما می‌خواهید


-بلاف زدن روی ریور
همانطور که در بالا گفتیم، به ندرت با عقل جور در میاید که در مقابل چندین حریف‌ روی ریور بلاف بزنیم/ به ندرت ممکن است یکی‌ از حریفان دست متوسط به بالا داشته باشد که به او شانس پات خوبی بدهد. عموماً بازیکنان تمایلی به فولد زدن ندارند وقتی‌ تا این مرحله در بازی‌ مانده اند به استثنأ آنها که شانس ساختن یک دست خوب را از دست داده‌اند. باید خیلی‌ مراقب باشید که با چه بازیکنی روی ریور بلف میزنید. حریف باید توانایی فولد زدن دستهای حاشیه‌ای روی ریور را داشته باشد – چیزی که خیلی‌ از بازیکنان بی‌ تجربه آن را انجام نمی‌دهند


خلاصه مطلب
همانطور که می‌بینید بازی‌ روی ریور از دیگر راندهای بت کردن بسیار متفاوت است. کلید آن اجتناب از فولد زدن بهترین دستها است. اما اگر مطمئنید که بهترین دست را ندارید پس فولد زدن تصمیم درست است. فقط باید زمانی‌ بت یا ریس کنید که حس کنید بهترین دست را دارید اگر که حریف شما بت کند. بلوف زدن به ندرت با عقل جور در می‌‌آید، مخصوصاً در مقابل چندین حریف، از آنجایی که درصد اینکه یکی‌ از آنها ممکن است کال کند خیلی‌ بالا است




1. Top odd  

Playing made hands

After The Flop

 هر از چندگاهي، شما به يك فلاپ با يك ميد هند خيلي قوي بر خواهيد خورد و نگراني اصلي شما اين خواهد بود كه چطور بيشترين بازده را از خوش شانسي خود بدست آوريد
ولي وقتي كه بازيكنان زيادي مشغول به آرام بازي كردن دستهاي بزرگ هستند، ترسيدن از اينكه دنبال كردن حريفان در پات و كاهش مقداري كه مي توانند برنده شوند، معمولا اشتباه است. وقتي دست قوي داريد دلايل زيادي هست كه بازي كنيد و پول بزاريد- و يكي از مهم ترين ها محافظت از دست خود در مقابل حريفان با دست هاي خوب و قوي است
البته، با بت كردن براي محافظت از دست خود، شما پاتي خواهيد ساخت كه شانس برنده شدن را داريد. شما ديگران را مجبور مي كنيد كه مبلغي را پرداخت كنند براي اينكه ببينيد آيا مي توانند دست خود را بهتر كنند يا نه

Playing Draws

After The Flop

 اكثر اوقات در تگزاس هلدم، دست (پر فلاپ)  شما روي فلاپ به يك دست (مید هند) ارتقا پيدا نمي كند. هرچند بعضي اوقات زمينه كارتهايی ميارد كه پتانسيل ارتقا دست شما در (ریور)  و (ترن)  را نشان مي دهد
همانطور كه قبلا گفتيم اينها  را به عنوان (دراو)  مي شناسيم
دراوها را مي توان به دسته هاي زير تقسيم كرد
دراو خيلي قوي: اين زماني است كه شما روي فلاپ، فلاش دراو مي شويد و (اوپن اندد استریت دراو)  به شما 15 عدد (اوت)  مي دهد. اين نشانگر بالاي ٥٠٪‏ شانس براي ارتقا دادن دراو به يك ميد هند قوي است
دراو قوي:  دراو هاي قوي يا (فلاش) يا (اوپن اندد استریت دراو)  محسوب مي شوند. هر دو دراو به شما ٣٤٪‏ شانس تكميل كردن دستتان را مي دهد
دراو ضعيف: اين شامل هيچ پِير يا گات شات و اور كارت نيست. هميشه بهترين كار فولد دادن دستهاي ضعيف و منتظر ماندن براي موقعيت مناسب است


به عنوان يك قانون كلي، شما مي توانيد تهاجمي تر باشيد، هرچقدر دراو شما قويتر باشد. با شانس برنده شدن پات بالاي ٥٠٪‏ با يك دراو خيلي قوي، بايد خيلي خوشحال باشيد چيپس هايتان را وسط بزاريد. با يك دراو ضعيف بايد خيلي محتاط عمل كنيد..  

Hidden draws

After The Flop

  بعضي از دراو ها در تگزاس هولدم مي توانند به صورت تصادفي به شما برسند كه تشخيص انها براي حريفتان بسيار مشكل خواهد بود 

براي مثال اگر شما (6 خشت و 8 پیک) داريد و فلاپ را به خاطر بيگ بلايند بودن به صورت مجاني ديديد، احتمال زياد هيجان زده نمي شويد اگر زمينه (4 گشنیز و 7 پیک و سرباز دل) باشد. هرچند دست شما با يك (5 خشت) به طور چشمگيري ارتفاع پيدا مي كند و هيچ راهي براي حريفتان وجود ندارد كه بفهمد دست شما چيست

 وقتي هيدن دراو مي شويد مثل بالا معمولا توسط بازيكني كه فكر مي كند كه بلوف مي زنيد روي بت ريور سود خود را خواهي كرد

 اين معمولا يك تمرين خوب نيست كه با يك دست ضعيف كال كنيد. يا با يك دراو ضعيف كال نكنيد. اما مطمين شويد كه سوددهي در بيشترين حالت ممكن است اگر دست بزرگ باشد 

Reading the flop

After The Flop

  فلاپ يكي از مواقع كليدي در پوكر است. در اين موقع شما يك دست كامل پوكر داريد – 5 كارت در دسترس است در اين موقع – و شما مي توانيد طبق موقعیت آنها بازي كنيد

ما مي توانيم دستها را به ٤ دسته تقسيم كنيم:

 دست خيلي قوي: فلاش، استرايت، ست، و دو پِير يا بهتر

دست قوي: اور پير و تاپ پير ، تاپ كيكر

دست متوسط: هر پيري كمتر از تاپ پير، تاپ كيكر هم به عنوان دست متوسط محسوب مي شود

زباله: هر چيز ديگري

“”ویدیوی آموزشی این مقاله را در بخش ویدیو های آموزشی میتوانید مشاهده کنید””