Hand Selection

Before The Flop

 قسمت بزرگتری از بخش اصول پوکر، روی حرکات شما قبل از فلاپ متمرکز است، از جمله مشاوره درباره ی اینکه چطوری “هول کارت” های خود را ارزشیابی کنید و سپس چطور عمل کنید بعد از اینکه تصمیم گرفتید که وارد پات شوید

 تمام درس ها از دوره ی “پوکر بیسیک” همچنان موقع بازی کردن “نو لیمیت تگزاس هولدم” با اهمیت باقی می مانند و شما باید مروری بر آنها بکنید که در ذهنتان تازه شوند

 به طور خلاصه، تصمیم شما در بت کردن در پرفلاپ باید بر اساس 3 فاکتور کلیدی باشد

  قدرت دست شما 

جایگاه شما روی میز 

نحوه عملکرد حریفتان

 الان نگاهی به نحوه ی چگونگی انجام دادن این اصول پایه در یک محیط خاص “کش گیم” می اندازیم

  HAND SELECTION

 همانند تمام بازی های تگزاس هولدم برای بازی در تورنومنت یا کش گیم نیاز خواهید داشت که “استارتینگ هند”های خود را دسته بندی کنید. (مروری به آموخته های خود کنید که به یاد آورید منظور از “مانستر هند” و “وری استرانگ هند” چیست)

 به عنوان مثال کار درست این است که با “مانستر هند” و “وری استرانگ هند” ریس دهید و با “دست های قابل تامل” با احتیاط عمل کنیم و دست “زباله” را باید دور بریزیم. همینطور که به تجربیات شما اضافه می شود، فاکتورهای دیگری را اضافه خواهید کرد اما هسته ی اصلی تصمیم گیری بر اساس این لیست است

 با این حال در “کش گیم” شما “استک” بزرگتری نسبت به “بیگ بلایند” دارید پس می توانید تمایل بیشتری به بازی دست های “قابل تامل” داشته باشید. دو دلیل برای این وجود دارد : اول اینکه ما مقدار کمی از “استک” خود را برای ورود به پات در پرفلاپ ریسک می کنیم. دوما اگر دست خوب بیاید، پات بزرگتری را برنده خواهیم شد

 بنابراین محاسبه ریسک/پاداش در “کش گیم” به مقدار 100 برابر “بیگ بلایند” تغییر می کند. در بعضی موارد باید خوشحال باشیم که با دستی که معمولا آن را دور می ریزیم در پرفلاپ با آن کال  کردیم

 زیاد بودن مقدار “استک”  به شما این آزادی را می دهد که هر از چند گاهی به صورت غیر معمول پوکر بازی کنید، ممکن است بخواهید با یک “دست خیلی قوی” به جای ریس کردن، کال کنید یا ری-ریس  را کال  کنید. با یک دست شک برانگیز ضعیف

 در تصمیم گیری هایتان باید مقدار “افکتیو استک”  را به حساب آورید همانطور که در بخش قبل بحث کردیم

 برای مثال : شما در جایگاه آخر هستید با دست (3 گشنیز, 3 پیک) و یک بازیکن سفت و سخت از جایگاه اولی ریس می دهد. این به این معنی است که او “پاکت پیر” قوی دارد پس شما باید حتما “ست”  کنید که برنده شوید

 بنابراین اگر “افکتیو استک” 100 برابر بیگ بلایند باشد در این موقعیت قطعا می توانید ریس را کال کنید و امیدوار باشید که یه ست  برسید و برنده شوید. زمانی که شما یک پات بزرگ را برنده می شوید، زمان هایی که پات  های کوچک باخته اید را جبران می کند

اما اگر “افکتیو استک” 20 برابر بیگ بلایند باشد شما به اندازه کافی برنده نخواهید شد. سود به نسبت کوچک شما,  نمی تواند جبرانی باشد بر زمان هایی که شما باخت کرده اید. شما باید دستی مانند (3 گشنیز, 3 پیک) را فولد بدهید اگر استک شما یا حریفتان کوچک است

 در مراحل آخری تورنومنت ها, بازی هایی مانند بالا جواب نخواهد داد و معمولا با استک کمی بازی می کنید که حرکات تفننی ممکن است به موجب خروج شما از تورنومنت شود. این در “کش گیم” درست نیست, جایی که مقدار کم پرفلاپ می تواند به یک مقدار بزرگ تبدیل شود اگر فلاپ دلخواهد بیاید

 اما همیشه به یاد داشته باشید مقدار استک  تنها فاکتور در تصمیم گیری نیست که می خواهید یک دست را بازی کنید یا نه – همیشه جایگاه حریفان و تصویر کل میز را در نظر داشته باشید 

Poker Starting hand

Before The Flop

 شما ممکن است در نهایت 7 کارت ببینید در یک دست کامل هولدم تگزاس. اما فقط 2 کارت می‌بینید در ابتدای بازی. کارت‌های پنهانی یا (هول کارت). این قدرت کارت‌های شروع شما است که مشخص می‌کند که شما باید وارد پات بشوید یا نه

 دست شروع قوی در مقابل دست ضعیف حداقل در سه مورد از چهار مورد برنده است. 5 کارت بعدی توسط همه بازیکنان قابل استفاده هستند، پس اگر شما با (تک گشنیز و شاه گشنیز) شروع کنید و حریف شما (تک پیک و 8 گشنیز) داشته باشد، احتمال بعدی باید یک 8 بیاید که برنده شود

 در مثال بالا، اگر فلاپ (تک دل, 9 گشنیز, 3 خشت) باشد هر دو بازیکن پیر پیر تک خواهند بود که دست را به صورت برابر برای هر دو بازیکن قوی می‌کند. اما دست شما در واقع به صورت واضح قوی‌تر است و این دست را خواهد برد در 90 درصد اوقات 

  این قاعده را دنبال می‌کند که اگر بخواهید در صورت امکان در اکثر موارد هنگام رو کردن برگه‌ها دست بهتری داشته باشید، باید دست شروع بهتری هم داشته باشید در اکثر مواقع این که به صورت خیلی دقیق از میزان ارزش دست شروع خود آگاه باشید، برای ورود به پات حیاتی است شما ارزش دست شروع خود را با فاکتورهای دیگر جمع ‌کنید که بتوانید عملکرد را مشخص کنید. این مقاله تفاوت بین دست شروع خوب و بد را به طور کامل توضیح خواهد داد 

 Pocket pairs: A Good Start 

 اگر دست دشروع، یا (هول کارت) های شما یک پیر را تشکیل دهند، پس شما در حال حاضر دستی دارید که یک رتبه بالاتر از بقیه است به این رخداد (پاکت پیر) می‌گویند 

 واضح است که کیفیت دست شما به رتبه‌ی پیر هم بستگی دارد و از این قاعده کلی (پیر تک بهترین پیر است) پیروی می‌کند 

 یک دست پاکت پیر معمولاً می‌تواند یک دست تگزاس هولدم را برنده شود بدون نیاز به بهتر شدن در فلاپ، ترن یا ریور. احتمال برنده شدن پات بدون ارتقا یافتن دست به شدت بستگی به ارزش پیر شما دارد. اگر 2 عدد تک دارید حریف شما باید حداقل 2 پیر داشته باشد که شما را شکست دهد 

 علاوه بر این، اگر زمینه کارت سوم را با همین رتبه داشته باشد، شما (تری آف کایند) یا (ست) خواهید شد قدرت دست شما برای رقیبتان نامرئی خواهد بود 

 اما باید آگاه باشیم پاکت پیر کوچک می‌تواند خطرناک باشد اگر ارتقا پیدا نکند بازیکن دیگر تنها نیاز خواهد داشت که یکی از (هول کارت)ها را با کارت‌ها زمینه پیر کند که یک پیر بالاتر داشته باشد. اگر شما (4 گشنیز و 4 خشت) داشته باشید به بازیکنی که (7 پیک و سرباز دل) داشته باشد خواهید باخت اگر یک سرباز یا 7 روی فلاپ، ترن یا ریور بیابید 

 بزرگ‌ترین پاکت پیر ها معمولاً مانستر هند محسوب می‌شوند اما پیر های کوچک در بهترین حالت می توانند قابل تأمل باشند و بعضی اوقات نیز زباله محسوب می شوند 

Evaluating unpaird cards  

 به صورت میانگین هر 16 دست یک بار پاکت پیر به شما داده می‌شود. یعنی اینکه بیشتر دست شروع‌ها پیر نخواهد بود، و باید مِتُد دیگری برای ارزیابی چنین دست‌هایی پیدا کنید 

 سؤالات زیادی هست که برای ارزیابی قدرت دست شروع باید از خود بکنید 

What ranks are my cards?  

 این مهم‌ترین سؤال است، مزیت (های کارت) این است که شانس بهتری برای برنده شدن دارید اگه هیچ کس با 1.(کامیونیتی کارت)ها سِت نشود، یا شما پیر کنید. اگر شما (تک دل و شاه گشنیز) دارید و حریف شما (بی بی پیک و سرباز خشت) دارد، شما مزیت بزرگی نسبت به او خواهید داشت. شما برنده خواهید بود اگر حتی هیچ یک از شما پیر نداشته باشد یا هر دو پیر شوید. تنها راهی که حریف شما امکان برنده شدن دارد این است که او با یکی از کارت‌های (کامیونیتی) به صورت منحصر به فرد سِت شود 

 همچنین خیلی بهتر است که 2 عدد (های کارت) داشته باشید تا 1 عدد، زیرا اینجور مواقع دست (کیکر) بهتری خواهید داشت 

Are my cards the same suit?  

 داشتن کارت‌هایی از یک خال بسیار مهم‌تر است از داشتن کارت‌های متوالی اگر شما با 2 کارت از یک خال شروع کنید، شانس فلاش کردن به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر است. به علاوه دست فلاش که توسط هر دو برگه دستتان درست شود به مراتب قوی‌تر است از فلاشی که فقط توسط یک برگه از دست شما شکل گرفته باشد. اگر شما (7 پیک و 8 پیک) دارید و زمینه (تک پیک, 10پیک, 6 دل, 2 پیک) باشد شما احتمالاً بهترین دست را خواهید داشت با این حال، اگر شما (8 پیک و 7 دل) دارید و زمینه (تک پیک, 10پیک, 6پیک, 2پیک) باشد، شما معمولاً عقب خواهید بود از آنجایی که هر برگه‌ای بالاتر از 8 شما را شکست خواهد داد 

Are my cards of a similar rank? 

 این می‌تواند یک فاکتور قاطع باشد برای استریت شدن. شما شانس استریت شدن بیشتری دارید هر چه قدر رتبه‌ی کارت شروع‌های شما نزدیک‌تر باشند، برای مثال (10خشت, 9پیک). هر چه فاصله بیشتر شانس استریت شدن کمتر است. با فاصله‌ی بیشتر از 4 کارت برای مثال (10خشت, 5پیک) تقریباً غیرممکن است که بتوان استریت شد با استفاده‌ از هر دو کارت 

 کارت‌های پیاپی با رتبه‌ی بالا خیلی با ارزش هستند. بهترین دست شروعی که پیر نیست، (تک پیک, شاه پیک) است یا (تک گشنیز, شاه گشنیز) که معمولاً ارزش بازی کردن را دارند در اکثر موقعیت‌ها. اما این همچنین دستی است که می‌تواند بازیکن را در دردسر بیندازد. این دست نیاز به ارتقا دارد که حتی بتواند یک پاکت پیر کوچک حریف را شکست دهد 

 1. community cards 

Entering the pot

Before The Flop

 در مقاله قبل دیدی که چطور باید ارزش دست شروع را ارزیابی کنید، و وقتی که از قدرت دست آگاه شدید، باید تصمیم بگیرید چطوری بازی کنید 

 قوانین کلی خیلی اوقات می‌توانند منحرف شوند، بسته به شرایط خاص، اما گزینه‌ی (پر فلاپ) همیشه یکسان خواهد بود: برای بازی کردن کال یا ریس کنید و برای بازی نکردن فولد بزنید 

 تصمیم شما در این مرحله مشخص می‌کند که چطور بقیه‌ی دست بازی خواهد شد، و تقریباً به 3 فاکتور حیاتی بستگی دارد 

  قدرت دست شما 

موقعیت شما روی میز 

حرکت رقیبان مقابل شما 

Grouping start hand 

 همان‌طور که قبلاً دیدیم، فاکتورهای زیادی با هم قاطی می‌شود که یک دست شروع قوی‌تر نسبت به بقیه بسازد. برای مثال خواه (پیر)، (هم خال) یا رتبه‌ی نزدیک به هم باشد. در نتیجه، دست‌های پوکر متقابلاً می‌توانند در دسته‌های بی‌قاعده دسته‌بندی شوند و شما می‌توانید به نحوه‌ی چگونگی بازی کردن آنها فکر کنید 

 ما قوی‌ترین دست را (مانستر هند) خواهیم خواند و ضعیف‌ترین را (ترش یا زباله) و دست‌های دیگر در ما بین این‌ها 

Group 1: monster 

 دست های (تک پیک, تک دل), (شاه گشنیز, شاه دل), (بی بی خشت, بی بی پیک) و بعضی اوقات (تک دل, شاه دل) 

  پیرهای بزرگ بهترین دست‌های شروع هستند در تگزاس هولدم پوکر، و تک بهترین همه‌ی آن‌هاست. این‌ها (مانستر هند) هستند و باید همیشه بازی بشوند، حتی در موقعیت اولیه یا میانی و یا در مقابل ریس دادن حریف خیلی با صرفه است که این دست‌ها را تند و قوی بازی کنید، پس شما قطعاً باید ریس بدهید وقتی یک (مانستر هند)  دارید. به محض اینکه(مانستر هند) دیدید، ریس بدهید. خیلی از حرفه‌ای‌ها دست شروع تک و شاه از یک خال را مانستر حساب می‌کنند. این دست هم از لحاظ رتبه و هم خال به هم مربوط هستند و این‌ها بالاترین کارت‌هایی هستند که بدون پیر می‌توانید داشته باشید. در اکثر مواقع می‌توان به عنوان یک دست مانستر محسوب کرد و آن را بازی کرد. ولی باید آگاه باشید که فقط تک دست (های کارت) است اگر با سِت نشود. برای بعضی دیگر از حرفه‌ای‌ها این دست در دسته‌ی دوم قرار می‌گیرد (دسته‌ی خیلی قوی) 

 Group 2: very strong hand 

 دست های(سرباز پیک, سرباز گشنیز), (10 پیک, 10 دل), (تک گشنیز, شاه پیک), (تک گشنیز, بی بی گشنیز) 

 این‌ها همگی دست‌های خیلی قوی به حساب می‌آیند ولی کم ارزش‌تر از گروه اول یعنی (مانستر هند)ها هستند. این گروه از (پیر کارت)های پایین‌تری نسبت به گروه 1 تشکیل شده اند. برای مثال یک تک و شاه از (دو خال مختلف) از یک تک و شاه (از یک خال) کم ارزش‌تر است. یک بی‌بی و تک از (یک خال) زیاد مرتبط محسوب نمی‌شود 

 با این اوصاف شما باید با این کارت‌های قوی ریس بدید و بازی کنید. با این حال در اکثر موارد اگر حریفانتان ریس می‌دهند و دوباره ریس می‌دهند باید خیلی محتاط باشید که یکی از حریفان ممکن است دست بهتری داشته باشد. شما باید آمادگی فولد دادن را داشته باشید. کسی که ریس می‌دهد ممکن است به راحتی یکی از دست‌های گروه اول را داشته باشد و شما را شکست دهد 

 Group 3: speculative* hand 

 هر پِیری از (9 گشنیز, 9 خشت) تا (2 پیک, 2 دل), (هر تک با کیکر پایین‌تر مابین سرباز و 9)، (هر تک هم خال)، (دو کارت از یک خال با رتبه‌ی 10 یا بیشتر, مانند 10پیک و بی بی پیک), (شاه پیک, بی بی پیک), (شاه پیک, سرباز پیک), (2 کارت از یک خال با فاصله‌ی ماکزیمم 2 عدد مانند 9 پیک, 8 پیک و 9 پیک, 7 پیک) 

 مهم‌ترین فاکتور در ارزیابی دست شروع خود این است که آیا کارت‌های اولیه‌ی شما پیر هستند یا به هم مرتبط هستند یا رتبه بالا هستند. دست‌های *«قابل تامل» معمولاً یکی یا دو تا از این موارد را ندارند 

 آن‌ها پیر هستند ولی پیر کم ارزش و یا کم هستند، آن‌ها از یک خال هستند ولی از لحاظ رتبه به همدیگر نزدیک نیستند 

 مهم‌تر این است که همه‌ی این دست‌ها پتانسیل این را دارند که یک دست قوی تشکیل‌دهنده ولی به خودی خود قوی نیستند، در موقعیت اولیه معمولاً شما باید فولد بدید زیرا احتمال دارد یکی از حریفان در موقعیت بعدی شما ریس بدهد و شما را تحت فشار قرار دهد 

 در مقابل، در موقعیت آخری شما می‌توانید یک ریس را در نظر بگیرید، مخصوصاً وقتی همه‌ی حریفانتان فولد داده‌اند. اگر یک نفر کال کند، شما می‌دانید که پتانسیل این را دارید که یک دست قوی بسازید 

 مهم‌ترین نکته ای که درباره‌ی (دست های قابل) باید یاد بگیریم این است که باید فولد بزنیم اگر یکی از حریفان قوی‌تر به نظر برسد، یا تشخیص دهید که دست پتانسیل بهتر و قوی‌تر شدن را ندارد

 Group 4: weak/trash starting hands 

 بقیه دست‌های دیگر دست شروع ضعیف محسوب می‌شوند آن‌ها بی ارزش هستند آن‌ها نه رتبه‌ی بالا هستند و نه مرتب هستند. حتی یک دست مثل (2 خشت, 3 خشت) ضعیف است. ممکن است به نظر برسد که پتانسیل آن را دارد که فلاش یا استریت تشکیل بدهد، اما این‌قدر ضعیف است که اکثر مواقع خواهد باخت 

 شما نباید این دست‌ها را بازی کنید مگر اینکه دلیل محکم و قانع‌کننده‌ای داشته باشید، در غیر این صورت باید آن ها را فولد بزنید 

 Considering Position 

 مثل همیشه در پوکر، موقعیت شما روی میز یک فاکتور بسیار مهم به حساب می‌آید. این بیشتر روی تصمیم‌گیری‌های شما در پرفلاپ تأثیر دارد 

 اگر تعداد زیادی بازیکن بعد از شما بازی می‌کنند، شما باید خیلی دقیق و انتخابی بازی کنید 

 شما باید از بازی کردن در موقعیت نامناسب بپرهیزید، مخصوصاً با دست شروع ضعیف. دو دست زیر را بازی کنید، و ببینید که موقعیت شما روی میز چه تأثیری روی تصمیم‌گیری کردن شما دارد 

 شماره 1. شما در موقعیت میانی (تک پیک, بی بی پیک) دارید. شما باید ریس بدهید چرا که همگی قبل از شما فولد زده اند و شما یک دست قوی دارید 

 شماره 2. شما در موقعیت اولی (9 پیک, 8 پیک) دارید. از آنجایی که هنوز پلیر زیادی بعد از شما مانده اند که عمل کنند, شما باید فولد بزنید, صرفنظر از اتفاقاتی که قبل از اقدام کردن شما روی میز افتاده است 

 شماره 3. داشتن همچین دستی در موقعیت آخری, بعد از یکی دوتا کال کردن, می تواند بسیار سودآور باشد برای بازی کردن. شما باید در همچین شرایطی کال کنید 

 TRACKING THE ACTION 

 یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که در پرفلاپ باید در نظر گرفته شود حرکت قبل شما است. اگر حریف از قبل وارد پات شده باشد پس می‌دانید که دستی دارد که می‌خواهد بازی کند اگر ریس بدهد، به شما می‌گوید که از دستش راضی است و مشتاق برای ساختن یک پات بزرگ 

 شما باید دست شروع خود را با این اطلاعات جدید انطباق دهید. شما باید محتاطانه بازی کنید و فقط دست‌هایی که به اندازه‌ای کافی قوی هستند را در مقابل حریفتان بازی کنید. شما هیچوقت دقیقا نخواهید فهمید که حریفتان چه برگه‌هایی در دست دارد شما معمولاً می‌توانید حدود برگه‌هایی که ممکن است در دست داشته باشد را بفهمید و بهتر بفهمید که با چه برگه‌هایی مواجه هستید 

 conclusion 

 اولین تصمیمی که باید هنگام دریافت کارت های اولیه (هول کارت) بگیرید این است که آیا آن‌ها به اندازه‌ی کافی قوی هستند که وارد پات شوند؟ دست شروع‌های خوب معمولاً دست‌های خوبی در مرحله‌ی رونمایی می‌سازند. پس تصمیمی که می‌گیرید می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد 

 به عنوان یک تازه کار شما باید تقریباً فقط دست‌هایی که قوی محسوب می‌شوند را بازی کنید و بقیه را فولد دهید. وقتی شما تصمیم به بازی کردن می‌گیرید، شما باید به صورت تند و محکم و پیاپی بازی کنید، همان‌طور که قبلاً گفته‌ایم. شما همچنین باید فاکتور موقعیت میز را در نحوه‌ی ارزیابی اینکه چقدر دست شما قوی است قرار دهید، و باید مطمئن شوید که به بقیه‌ی حریف‌های روی میز توجه می‌کنید آن‌ها به شما اطلاعاتی درباره‌ی اینکه چقدر دستشان قوی است می‌دهند موقعی که آن‌ها بت می کنند یا ریس می دهند 

Effective Stack

Before The Flop

 در بخش اساسی پوکر، مفاهیم کلیدی زیادی درباره ی بازی تگزاس هولدم معرفی کردیم. پوکر بازی تصمیمات فراوان است، که در کل باید در چند مرحله به درستی گرفته شوند 

 هرچند در بازی های نقدی (کش گیم) تصمیماتی هست که باید گرفته شود حتی قبل از اینکه برگه ای پخش شده باشد و آن این است : چقد چیپس می خواهید بخرید قبل از اینکه روی میز بنشینید 

 BUYING IN FOR THE CORRECT AMOUNT 

 یقینا سرمایه مالی شما برای شما مشخص خواهد کرد که روی چه میزی خواهید نشست. اما بعد از اینکه نشستید، شما این فرصت را خواهید داشت که هر مقداری که می خواهید (بای این) کنید. (طبق محدودیت های مشخص شده میز) 

 به طور کلی درست این است که 100 برابر مقدار بیگ بلایند (بای این) کنید علاوه بر این استراتژی درست این است که (استک) پشتوانه خود را حداقل در این مقدار نگه دارید، و اگر خیلی کمتر شد، (ری بای) بازخرید کنید که مقدار را ثابت نگه دارید. شما قادر نخواهید بود مقداری از چیپس های برنده شده را برای (کش اوت) کردن بردارید مگر اینکه به طور کامل از روی میز بلند شوید. پس معمولا میزان چیپس های شما روی میز زیاد خواهد بود 

 این مقدار استک به شما اجازه می دهد که به صورت بهینه استراتژی (کش گیم) را بازی کنید و اینکه بر اساس تمام معیارهای مشخص شده در این بخش تصمیم درست را بگیرید 

 به یاد داشته باشید بازیکنان جدید باید حداقل 100 برابر مقدار بیگ بلایند در مقدار استک آنها باشد. بازی 1.(شورت-مید) و 2.(دیپ-استک) نیازمند انواع مختلف مهارت است 

 CALCULATING THE “EFFECTIVE STACK” 

 مفهوم (استک موثر) همچنین در محیط کش گیم ها حیاتی است. همانطور که در بالا گفتیم، بیشتر اطلاعاتی که می دهیم بر فرض این است که با استک 100 برابر بیگ بلایند بازی می کنیم. اما همیشه این شکل قضیه نیست که مهم است. باید همچنین نگاهی هم به حریفمان بیندازیم که با چه چیزی بازی می کند 

 برای مثال : شما با 100 برابر بیگ بلایند روی میز می نشینید و درگیر یک پات با یکی دیگر از بازیکنان می شوید که استکی 200 برابر بیگ بلایند دارد. استک شما کمتر است، به قول گفتنی (افکتیو استک) است 

 این استکی است که به طور موثری در ریسک قرار دارد. تمام چیپس های ما ممکن است در یک دست داخل پات باشند. اما فقط نصف چیپس های حریف شما در ریسک قرار دارد 

 در این مورد و هر مورد دیگری که استک شما توسط استک حریفتان پوشیده می شود، استک شما افکتیو استک با سایز 100 برابر بیگ بلایند می باشد 

 در موقعیت دیگر، ممکن است شما به صورت (هدز آپ) یا (تک به تک) در مقابل بازیکن دیگری قرار بگیرید. شما 100 برابر بیگ بلایند دارید و حریف شما 50 برابر بیگ بلایند دارد. در این مورد سایز (افکتیو استک) 100 برابر بیگ بلایند می باشد 

 شما همیشه باید حواستان به مقدار استک حریفتان باشد؛ مخصوصا وقتی با دست های شک بر انگیز بازی می کنید که اغلب برنده  نیستند 

1. short-mid

 2. deep-stack  

the quality of your own hand

Before The Flop

 این خیلی مهمه که دستای خوب رو بازی کنیم و دستای ضعیفو فولد بدیم. این به این دلیل است که بازی کردن با دستای قوی به مراتب اسان تر است از بازی کردن با دستای ضعیف 

 با دستای حاشیه ای معمولا در موقعیتی قرار میگیرید که تصمیم گیری بسیار سخت خواهد شد. برای همین مهم است که در ابتدا از چارت (استارتینگ هند) پیروی کنیم. این به شما کمک میکنه که از انجام دادن اشتباهات گران قیمت خودداری کنید. ممکن است شما گاه به گاه از استراتژی پایه منحرف شوید 

 بهترین بازیکنان پوکر خیلی انتخابی و سخت گیر هستند دربارئ دستهائ که بازی‌ میکنند، دلیل خاصی‌ دارند برای ورود به هر پات با توجه به کارت های اولیه1.(هول کارت) هایشان. بازیکنان تازه کار در اوایل راه خود در پوکر باید استراتژی سختگیری در انتخاب دست را پیش بگیرند تا مطمئن شوند که در مرحله رونمایی  2.(شاو داون) برندهٔ میدان هستند 

 1. Hole cart

 2.  Show down