An Introduction

Single Table Tournaments

 تورنمنت‌های تک میزی یا 1.”اس-تی-تی”  به صورت ویژه‌ای در عصر پوکر آنلاین معروف شده اند 

 آنها معمول‌ترین نوع تورنمنت‌های “سیت اند گو” هستند. این اسم به نوعی از بازی داده شده است که ساعت شروع مشخص ندارد، ولی‌ در مقابل موقعی‌ شروع میشود که تعداد مشخصی بازیکن, همزمان روی میز نشسته اند 

 تورنومنت های تک میزی, تورنمت‌های “سیت اند گو” هستند که همانطور که از اسم آن‌ مشخص است صورت میگیرند، دور یک میز تکی‌. به محض اینکه همه صندلی‌‌ها پر شوند تورنومنت شروع میشود 

 در یک “اس-تی-تی”  شخص برنده ۵۰درصد از مقدار کل را برنده میشود، نفر دوم ۳۰درصد و نفر سوم ۲۰درصد. بازیکنان با ۱،۵۰۰ چیپس شروع میکنند و بلایندها هر 10 دقیقه ریس می زنند 

 مزایای تورنمنت های تک میز 

 خصوصیات زیادی دارند که به محبوبیت آنها کمک می‌کند 

 آنها هر ساعت و هر روز در دسترس هستند 

 معمولان زمان انتظار کوتاهی‌ دارند 

 بر خلاف تورنومنت های چند میزه یا 2.”ام-تی-تی” بازیکنان نیازی به سپری کردن زمان طولانی‌ برای هر بازی‌ ندارند 

 شانس بالا تری در بردن دارید. در “اس-تی-تی” سه نفر برتر جایزه خواهند برد در مقایسه با “ام-تی-تی” که فقط ۱۰درصد برنده خواهند شد 

 آموزش خوبی هستند برای دیگر بازی‌‌ های (نو لیمیت تگزاس هولدم) 

 بای این, ثابت به بازیکنان این اجازه را میدهد که میزان استفاده دقیق از بانک رول خود را بدانند 

 مقاله‌های این بخش بر اساس کتاب “لتس پلی پوکر” نوشتهٔ “لی نلسون” هستند 

 هدف اصلی‌ این است که استراتژی آسانی برای بازی کردن “اس-تی-تی” در لیمیت پایین (تا ۱۱دلار-بای این) بدون داشتن سالها تجربه به شما بیاموزیم 

 دسته بندی دستها برای بازی در پرفلاپ 

 دستهای شروع در دسته‌های مختلف گروه بندی میشوند، و برای هر موقعییت با هر دستی‌ در بازی,  با توصیه های مختلف و جزئیات کامل بحث خواهیم کرد. از راند شروع تا مرحله میانی و سپس دورهٔ حبابی، جایی‌ که بازیکن بدون برنده شدن هیچ پولی‌ حذف میشود  و میز را ترک خواهد کرد. و در نهیات مقاله جزیئات مورد نیز برای بازی کردن در “هدز آپ” را در اختیارتان قرار میدهد 

 توصیه‌های این مقاله اشاره به دست بندی “استارتینگ هند”, رتبه بندی دسته ها از “دست های خیلی‌ قوی تا دست‌های‌ خیلی ضعیف دارد”, جز بعضی‌ موارد بقیه دست‌هایی‌ که در این دسته بندی جا نمیگیرند نباید بازی‌ شوند. باید در پرفلاپ آنها را فولد زد 

 ما توصیه می‌کنیم که این دست بندی‌ها را به خوبی حفظ کنید‌ و آنها را یاد بگیرید که موقع بازی کردن به لیست نیازی نداشته باشید 

 Category 1: AA, KK  

 Category 2: QQ, AKs, AKo, JJ 

 Category 3: AQs, AQo, TT, 99 

 Category 4: AJs, KQs, 88, 77 

 Category 5: AJo, ATs, ATo, KQo, KJs, 66, 55 

 Category 6: A9s-A2s, KJo, KTs, QJs, QTs, JTs, 44, 33, 22 

 Category 7: A9-A2, KTo, QJo, QTo, JTo, T9s, 98s, 87s, 76s, 65s, 54s 

 Category 8: K9s, K9o, K8s, K8o, Q9s, Q8s, J9s, T8s, T9o, 97s, 98o, 86s, 87o, 75s, 76o, 64s 

 Hand categories for post-flop play 

 دست بندی قدرت دست‌های بالا, با توصیه برای چگونه بازی کردن آنها ترکیب شده, به شما کمک میکنند که از بزرگترین اشتباه در بازی “اس-تی-تی” خودداری کنید. باید در نظر داشته باشید که اینجا مفاهیم ساده شده هستند و با تجربه بیشتر میتوانید تصمیمات بهتری بگیرید 

 Strong Made Hand 

 یعنی‌ دستی‌ که از ابتدا با فلاپ مرتبط باشد یا جز دسته بندی ۱ باشد که قدرتش کم نشده است. در این مقاله منظور “تاپ پیر با تاپ کیکر”, “پیر بالا نسبت به میز”, “2پیر”, “استریت”, “فلاش” یا قوی تر است 

  مثال: داشتن “تک گشنیز, شاه دل”, روی فلاپ (شاه خشت, 10دل, 4پیک)  

 Medium Made Hand 

 یعنی‌ دستی‌ که با فلاپ مرتبط است اما در دسته بندی‌های بالا قرار نمیگیرد. “تاپ پیر” با “کیکر” متوسط یا خوب 

 مثال: داشتن “شاه پیک, بی بی پیک”, روی فلاپ (شاه گشنیز, 7پیک, 5دل) 

 Weak Made Hand 

 این دست هم به نوبت خوب به طریقی با فلاپ مرتبط است، یا در پرفلاپ قوی بوده اما روی فلاپ آسیب پذیر شده. مانند: تاپ پیر با کیکر ضعیف، پیر متوسط با کیکر خوب، یا پاکت پیر با یک کارت بزرگ روی فلاپ 

  مثال: داشتن “تک پیک و 6گشنیز”, روی فلاپ (تک گشنیز, 7پیک, 2خشت)  

 یا داشتن “تک خشت و سرباز دل”, روی فلاپ (بی بی پیک, سرباز خشت, 2گشنیز) 

 یا داشتن “9خشت و 9پیک”, روی فلاپ (بی بی پیک, 5گشنیز, 4دل) 

 Strong Draw 

 این دستی‌ است که هنوز ساخت نشده، ولی‌ پتانسیل بالایی‌ دارد برای بعد از فلاپ. یک “فلاش دراو” با ۲ رنگ مشابه روی زمین. مانند: ترکیبی‌ از فلاش دراو و استریت دراو, ترکیبی‌ از پیر و فلاش دراو یا پیر و (اوپن-اندد استریت دراو) 

 مثال: داشتن “شاه دل و بی بی دل” روی فلاپ (10دل, سرباز دل, 5پیک) 

 یا داشتن “7خشت و 8خشت” روی فلاپ (4خشت, 5خشت, 8پیک) 

  یا داشتن “سرباز گشنیز, 10گشنیز” روی فلاپ (9گشنیز, 7گشنیز, 2پیک)  

 Medium Draw 

 مانند بالا، اما کمی با پتانسیل کمتر. مانند: یک فلاش دراو, اوپن-اندد استریت دراو, گات شات استریت دراو با 2کارت مرتبط روی فلاپ 

 مثال: داشتن “بی بی دل, 10دل” روی فلاپ (تک دل, 7دل, 2پیک) 

  یا داشتن “تک خشت, 9گشنیز” روی فلاپ (7خشت, 8پیک, شاه دل)  

 یا داشتن “شاه پیک, بی بی پیک” روی فلاپ (سرباز پیک, 9دل, 2دل) 

 Weak Draw 

 دستی‌ که یک موقعییت شک برانگیز به وجود آورده یا با یک قسمت فلاپ مرتبط است 

  چیزی مانند: گات شات استریت دراو, پیر متوسط با کیکر متوسط یا ضعیف, پیر پایین  

 مثال: داشتن “بی بی پیک, سرباز دل” روی فلاپ (شاه پیک, 9دل, 2خشت) 

 داشتن “7پیک, 6خشت” روی فلاپ (بی بی گشنیز, 7گشنیز, 4دل) 

 داشتن “تک دل, 2پیک” روی فلاپ (شاه دل, 9خشت, 2خشت)

 سعی کنید تعریفات بالا را به یاد داشته باشید, چون در مقاله ی استراتژی “اس-تی-تی” با آنها مواجه خواهیم شد 

1. Single table tournaments

 2. Multi Table Tournaments   

The middle phase

Single Table Tournaments

 این مقاله نگاهی دارد به مراحل میانی تورنومنت های تک میزه (اس تی تی) 

از پیرامون مرحله ی  بلایند چهارم از نقطه ای که تنها چهار بازیکن باقی مانده است

 اگر در اولین سه مرحله ای بازی، تعداد( رانرها) به چهار برسد ، در این حالت میدل فیس یا فاز میانی وجود نخواهد داشت که این اتفاق محتمل اما دور از انتظار و نادر است 

 به خاطره کمتر بودن تعداد قوانین و متغییرها نسبت به بسیاری ازانواع دیگر پوکر، بار دیگرارزش (اس تی تی) نمایان میشود و به دنبال پیروی از قوانین کلی بازی آن را آسان تر می سازد . این دستورالعمل ها بازی 9 دست (اس تی تی) را با یک ساختار منظم پوشش می دهد (در مقابل یک توربو یا هایپر توربو) وبرای کمتر یا (ماکرو استیکس) 

 دستورالعمل های کلی 

  وقتی که تعداد کمی مهره دارید باید با تهاجم بیشتری بازی کنید   

 زمانی که( بلایند) ها زیاد هستنند و ذخیره ی شما کمتر از 10 شرط اجباری بزرگ(بیگ بلایند) است ، شما نمی تواتید منتظر فرا رسیدن نوبت( دیل) شدن در مرحله ی 1 یا 2 دست بمانید.در عوض شما باید متمایل به بالا بردن شرط(ریز)  یا به حرکت انداختن همه برگ ها در دست ،به منظور ایجاد( بابل) باشید 

 بلایند ها را دور نیندازید 

 شما می توانید با (فولدینگ تراش) دست ها از اتلاف مهره های(چیپس) خود جلوگیری کنید مخصوصا در زمان بلایندها . بهتر است در این مرحله زیاد منفعل بازی نکنید، اگر شما فقط 5 شرط اجباری بزرگ یا کمتر دارید، شما باید به دنبال زمان مناسب برای گرفتن همه ی مهره های خود باشید .در این زمان بهتر است با دوبرابر شانس بهتر ،از مسابقه خارج شوید نسبت به تایت (یک دندگی) بودن و از بین رفتن توسط بلایندها  

 شما متعهد به استک یک سوم هستید 

 وقتی که شما ریز(بالا بردن شرط) میدهید برای (استک) یک سوم یا بیشتر، شما متعهد شده اید که تعداد زیادی مهره را به حالت رست (استراحت) در بیاورید ،بنابراین این کار غالبا بهتر است ، برای این کار (پوش ال این )(اعلام همه شرط موجود در مقابل یک نفر) در( پری فلاپ) قبل از فلاپ به جای انجام یک (بیگ ریز) است .این حرکت تنها به حریف شما فشار نمی آورد وبا آن که این فشار یک طرفه نیست شانس شما را به دوبرابر افزایش می دهد 

 شما را برای داشتن یک دست قوی اماده می سازد اگر شما در حال ریز بعد از فلاپ برای (استک) یک سوم هستید شما باید این کار را با یک ایده گرفتن از بقیه در مراحل بعدی (مراحل رو کردن کارت ها) انجام دهید حتی اگر کارتی در میز (کارت های مشترک روی میز) . دارید که از آن در هراسید 

 حرکت (آل این) یعنی یک حریف نتواند با( ریز) خود شما را از دور خارج کند 

  یکی از مفاهیم اصلی در هولدم (نو لیمیت) نامحدود این است که اساس قدرت تهاجم است

 به وسیله ی( پوش آل این) (اعلام همه ی پول موجود به عنوان شرط در مقابل یک بازیکن) شما تنها دو راه برای برنده شدن دست خود دارید ،حریف شما می تواند( فولد )کند(دست خود را بریزد) یا انها می توانند( کال )کنند (قبول کردن شرط اعلام شده) که این بدان معنی است 

 که شما هنوز هم یک شانس برنده شدن در مرحله ی نهایی مسابقات دارید و این دلیلی است که چرا شما می توانید با دست بیشتر پوش کنید و بعد از ان (کال)،واگرحریف (پوش آل یو) بدهد شما احتمالا یک انتخاب سخت برای رویارویی دارید و ممکن است که اشتباه کنید 

 خواه با (فولدینگ) دست برنده یا( کال) بدهید، در حالی که بیش از حد شانس پایین است 

 از اندازه ی استک دیگر بازیکنان اگاه باشید 

 اندازه ی( استک) رقیبان شما یکی از مهمترین فاکتورهای تصمیم گیری در میان یک بازی( اس تی تی) است، شما باید تمایل به بازی در برابر بازیکنان با (استک) کمترداشته باشید و از (استک )بزرگتربترسید. یک بازیکن با( استک) بزرگ میتواند شما را شکست دهد و بیشتر احتمال دارد به شما ضربه بزند. آن ها همچنین به شما با( ریز) یا (ری ریز) فشار وارد می کنند که این عمل تورنومنت شما را در ریسک قرار می دهد .(استک) کوچک بیشتر احتمال (فولد )دارد مگر این که آن ها دست خوبی داشته باشند و به فکر دو برابر کردن آن باشند 

  درست بازی کردن دست در پرفلاپ   

 در اواسط دوره ی یک( اس تی تی) ،در مراحل اولیه شروع دست به دقت زیادی نیاز ندارید

 تصمیم گیری برای اینکه چه کارتی را بازی کنید بیشتر متکی به اندازه استک شما و حرکت بازیکنان در پات است 

 جدول زیریک ایده از نوع دستی است که شما باید در سناریوهای متفاوت بازی کنید 

  (مقدمه مقاله اس تی تی این دوره ،دسته بندی دست ها را نشان داد)   

                    Scenario                          Position                      More than 10BB      10BB to 5BB      Less than 5BB      

             Everyone folds to you   Small blind or button           Category 7             Category 8             Category 8      

             Everyone folds to you   1 or 2 seats off the button   Category 6             Category 7             Category 8      

             Everyone folds to you   Earlier position                      Category 5             Category 6             Category 7      

             One or more limpers    Any position                           Category 4             Category 5             Category 6      

            Someone raises             Any position                           Category 3             Category 4             Category 5     

تمرینات زیر اگاهی شما را به دور از دخالت دست در موقعیت میانی (اس تی تی) تست می کند  

…..

 بلایند ها 100/ 50هستند ،شما 1800مهره دارید ،و یک صندلی بعداز( باتن) قرار دارید. همگی فولد می دهند و شما (6گشنیز و 6خشت) دارید. کتگری دارید5. شما باید به 400 ریس بدهید 

 بلایندها 100/75هستند و شما 1400 مهره دارید و 2 صندلی بعداز (باتن) قرار دارید و یک( لیمپر) قبل ازشما. و (تک دل و 6دل) دارید. کتگری 6  دارید 

 شما باید( فولد) بدید با کمتراز10( بلایند )بزرگ، شما به یک دست کتگری5 یا بهتر برای( پوش) کردن فردی که قبل از شما (کال) داده است ،نیاز دارید 

 بلایندها 100/50هستند و شما 850مهره دارید و در (بلایند) کوچک قرار دارید .بازیکنی که در( کات اف) قرار دارد شما را پوشش می دهد و به 250( ریس) می دهد شما (7خشت و 7پیک) دارید. کتگری4 دارید. با میزان کمتری نسبت به 10( بلایند )بزرگ . شما باید( پوش آل )این دهید 

…..

  بالا بودن میزان پرفلاپ  

  در اینجا به برخی از دستورالعمل های کلی برای افزایش اندازه (پری فلاپ) اشاره می کنیم

  یک ریز استاندارد می تواند( 4بلایند )بزرگ باشد 

 هرزمان که( استک) شما (12بی بی) یا کمتر است ( پوش آل )این بدهید 

 هرگز (کال) ندهید مگر بازیکن بعدی در( آل این) باشد  

 هرگز( لیمپ) نکنید  

 تصمیم گیری برای (پات اودز) 

 اگر شما ریزبدهید (بدون آل این دادن)و یکی از بازیکنان( ری-ریز) کند.  تصمیم شما به (کال) باید بر اساس( پوت اودز) باشد  

 اگر شما 1 :2.5 یا بیشتر بدست اورید شما باید با هر چیز (کال) بدهید 

 اگر شما 2:1 یا بیشتر بدست اورید شما فقط (کال) بدهید با دست کتگری 5 یا بیشتر 

 اگر شما 1.:1.5 یا بیشتر بدست آورید ،شما فقط با دست کتگری 4 (کال) بدهید 

 اگر شما کمتر از 1.5:1 گرفتید ، فقط (کال) را با دست کتگری3 یا بیشتر انجام دهید 

  تمرین: گرفتن به موقع (پات اودز)  

 تمرینات زیر به شما فرصت تست کردن دانسته های خود در محاسبات (پات اودز) در (اس تی تی ) را می دهد 

 مثال ها 

 شماره 1: بلایندها 100/50 هستند ،شما 2000مهره یا ژتون دارید و همچنین (باتن)هستید . هر کسی فولد هست و شما (شاه گشنیز و بی بی خشت) دارید. دست کتگری5 دارید 

 شما به 400 (ریز) بدهید .(بیگ بلایند)یک (استک) 3000 و (ریس-ز)1500دارد و (پات اودز) شما 1100 :1950 یا کمی کمتر از 1:2 است . اگرچه این (ریز)ضرورتا شما را در (پوش آل این) قرار می دهد ،بنابراین شما باید تصور کنید که ان (ریز )2000 است که به شما 1600:2450 می دهد ،یا 1:105 . بنابراین شما به دست (کتگری) 4 یا بیشتر برای (کال)نیاز دارید که در اینجا (فولد) کنید 

 شماره 2:  بلایندها150/75 هستند و شما 1900 مهره دارید و در موقعیت (کات اف) هستید،شما در دست (5پیک و 5دل) دارید و به 400 (ریز)بدهید 

 بلایند بزرگ تنها 1100 است و (پوش آل این )بدهید . 1575 مهره در (پوت)وجود دارد و این به شما اجازه 7000 مهره برای (کال)می دهد. شما 1575:700 یا 2.2:1 می گیرید . بنابراین شما به دست(کتگری)5 نیاز دارید برای (کال) و باید این کار را انجام دهید 

 بازی در بعد از فلاپ (پست فلاپ) 

 در این (میدل استرونگ)از (اس تی تی) شما باید با تهاجم بیشتری در(پست فلاپ )بازی کنید ،البته اگر مهره ها هنوز در (آل این) نباشد . اگر (بت)اول با شماست یا در گردش به شما رسیده ،استاندارد (بت )باید 3/2 (پوت)باشد و اگر(استک)شما کمتر از 5/1 برابر (پوت) هست به جای ان (مور آل این) بدهید.در اینجا چند سناریو ی خاص داریم ،اما رایج که عبارتنداز 

…..

  یک فلاپ مجانی در بلاند بزرگ –(مولتی ویز) 

 اگر بیشتر از یک بازیکن در ( پر فلاپ) کال داده اند ،شما می توانید در (فلاپ) بازبینی کنید بدون اضافه کردن میزان سرمایه واین به تعدادی از تصمیمات بعد از (دیل) شدن (فلاپ) تکیه دارد . شما باید (بت)یا (ریز)بدهید با دست(مدیوم)،(استرانگ درا) یا بیشتر ،در نوبت خود (آل این) بدهید ،اگر قبلا (ریز) داده اید،و (فلاپ) کردن در این وضعیت تقریبا همیشه اشتباه است . در(مدیوم درا)وقتی که شما پول خوبی کسب کرده اید شما باید (کال)یا (چک) بدهید ، برای بهبود در(استریت )های بعدی ،وقتی که (کال )بدهید فقط کمتر 20درصد از (استک)های شما هزینه خواهند شد 

 اگر دست شما در (استیریت)بعدی بهبود پیدا کرد به (مدیویم مید هند) یا بیشتر ،با تمام (استک) خود به بازی ادامه دهید  

 اگر در تمام (استریت)ها دست شما بهبود نیافت ،(فولد/چک)کنید 

…..

  زمانی که شما ریس دهنده ی پرفلاپ هستید (هدز آپ پات)  

 اگر شما در (پری فلاپ) ،(ریز)داده اید و فقط یک (کال)حاصل شده است، دستورالعمل های زیر را اعمال کنید 

 شماره 1: معمولا شما با دست (مدیوم ) متعهد خواهید شد به (استرانگ درا)یا بهتر ،بنابراین معمولا شما باید در (آل این) (بت) بدهید،واگر کسی قبل از شما (بت)داده است شما خودتان (آل این)یا(ریز آل این ) بدهید 

 شماره 2: در (بت)اول یا زمانی که دست شما (ویک) یا ضعیف است دست را در (ویک درا)یا بهتر قرار میدهیم 

 شماره 3: اگر شما (ریز) دهید و (کال) گرفتتید در نوبت خود (پوش آل بدهید )حتی اگر (استرونگ درا) بهبود نیافت ،دست (مدیوم)یا بهتر، (چک بلایند)یا (چک فولد) با هر چیز دیگری 

 شماره 4: اگرکه(مید هند درا) یا (مید هند) بهبود یافت در هر (استریت )که هستید (پوش آل این) بدهید 

 شماره 5: اگر (ریز)گرفتید از مشاوره های بالا در (پوت ادز )پیروی کنید برای اندازه گیری (اودز اف ا نان ریز) 

 شماره 6: با(اوودز) 2.5:1 یا بهتر،(کال /ریز) با دست (ویک )یا بهتر و (مدیوم درا )یا بهتر 

 شماره7:  با (اوودز) 3.5:1 یا بیشتر ،(کال) بدهید با (ویک مید هند) یا بهتر، و (ویک درا) یا بهتر 

  وقتی شما (مولتی وی پوت )، (پری فلاپ ریزر)هستید

 اگر در مرحله ی قبل فلاپ (پری فلاپ)،(ریز) داده اید و بیشتر از یک بازیکن (کال)داده است از دستورالعمل های زیر پیروی کنید 

 با دست (مدیوم مید هند)،(استرانگ درا) یا بهتر ،شما (کامیتد) هستید و شما باید (بت) بدهید در (آل این ) اگر کسی قبل شما (بت) کرده بود ،خودتان (کال و آل این) یا (ریز ال ) بدهید 

 اگر شما یک (مدیوم درا )دارید ،شما لازم است که (چکینگ)بدهید و پس از آن (کال)بدهید زمانی که شما (اودز) خوبی دارید و در این (کال) بیشتر از 20درصد (استک)شما هزینه می شود 

 با همه دست های دیگر در پاسخ به (بت )، (چکینگ و فولدینگ ) را در نظر بگیرید ،مگر شما (اودز)خوبی گرفته اید 

 اگر شما در (استریت) بعدی به یک (مدیوم استرت هند )یا بهتر ،دست یافتید شما (کومیتد ) هستید و باید (بت )در (آل این)کنید و در صورت (بت) کردن فردی قبل از شما (کال و آل این )یا (ریز آل این)کنید 

  تمرین: صحیح بازی کردن   

 شما باید دانش کافی در زمان نیاز بدان برای درست بازی کردن ،در(اس تی تی) را داشته باشید و برای درست بازی کردن 

 تمرین زیر ازمونی است برای سنجیدن انچه که شما می دانید. 

 شماره 1: تعداد بلایند ها 100/50 است و شما 2100مهره دارید و با در (کات اف)با (شاه دل و بی بی پیک) (ریز) داده اید به 400 ، و بلایند های کوچک شما را پوشش و (کال )داده است. در نتیجه (فلاپ) (بی بی گشنیز,و 7گشنیز و 6گشنیز) می شوند و (تاپ پیر) با یک (کیکر خوب) به شما می دهند .(بت) رقیب شما در یک 900 (پوت) است . دست شما بسیار قوی برای (فولد) کردن است بنابراین باید (پوش آل) بدهید . (کالینگ) یک ریسک بیشتر از یک سوم (استک)باقی مانده شما خواهد بود ،که به هرحال باعث ترک شما از (پوت کامیتد) می شود 

 شماره 2: بلایندها 50/100 هستند ،شما 1900 مهره دارید و از (باتن) (ریز) به 400 رسیده با (9دل و 9پیک)، و (استک) بلایند بزرگ 1100 است و (کال)داده است . فلاپ می رسد (سرباز دل و 7پیک و 5خشت)، 850 مهره در (پوت) است و بازیکنان در (بیگ بلایند پوش)700 مهره ای هستند . شما (میدل پیر )دارید و ان ها از 2:1 بهتر هستند ،بنابراین شما باید (کال) بدهید 

 شماره 3: بلایندها 100/50 هستند و شما 2900 مهره دارید ،شما با (تک گشنیز و سرباز گشنیز) به 400 (ریز ) دهید . با یک صندلی فاصله از (کات- آف) فلاپ (شاه گشنیز و 10گشنیز و 4پیک) می اید به شما یک (نات فلاش درا) با یک (گات شات )و یک (اور کارت) می دهند. بلایند بزرگ شما را (بت وکاور) کرده از 600 به (پوت)1250 

 با قدرت (آل این ) کنید با (استرونگ درا ) (پوت)هم اکنون زیاد است و شما چندین راه بهبود دارید 

 خلاصه : بازی تهاجمی در مراحل میانی 

 با داشتن مهره ها ی کم ، شما باید بیشتر تهاجمی باشید 

 نگذارید بلایند اوت شوید 

 اگر ریس شما ،یک سوم (استک)شماست ،شما (پوت کامیتد ) هستید 

 رفتن برای (آل این) بدان معنی است که رقبای شما نمی توانند (ریز )شما از (پوت) را (اف) کنند 

 همیشه از میزان (استک) رقبا مطلع باشید 

 تصمیم درباره ی(پری فلاپ )بستگی به موقعیت شما ، حرکت قبل از شما و اندازه ی (استک) شما دارد 

 کال یک (ری-ریز) در (پر فلاپ) بر حسب دست و (پوت اودز)شما صورت می گیرد 

 یک (پری فلاپ ریز ) استاندارد باید 4برابر بلایند بزرگ باشد 

 هرگز (پری فلاپ) را (لیمپ یا کال) ندهید مگر اینکه دیگر بازیکنان در (کال این) باشند 

  پست فلاپ را بر حسب کتگری (استریت) بازی کنید ، که قبل از این در مورد ان بحث شد، اندازه ی (پات) و تعداد بازیکنان 

Tournament Poker

Multiple Table Tourneys

 پوکر تورنومنت از پوکر سنتی و بازی های رینگ از چندین لحاظ متفاوت است. مهم تر از همه بازیکنان بر اساس موقعیت پایانی خود در تورنومنت برنده می شوند، و نه بر اساس ارزش چیپس هایی که دارند 

 برنده ی تورنومنت تمام چیپس ها را جمع خواهد کرد و بزرگترین جایزه را برنده خواهد شد. اما تمام نفرات برتر، معمولا حدود 10 درصد از شرکت کنندگان، به مقداری پول برنده خواهند شد 

 هرچه دیرتر تمام کنید، پول بیشتری برنده خواهید شد. بالاترین جایگاه ها چندین برابر مقدار (بای-این) خود برنده خواهند شد. اینها مقادیر سرسام آوری است که می بینید روی پک های بزرگ نوشته شده و به نفراول تورنومنت داده می شود 

 ولی تورنومنت های مختلف با مقادیر مختلف، قوانین یکسانی دارند. آنها یک حرکت صعودی بالقوه بزرگ برای سرمایه گذاری های ثابت ناچیز مهیا می کنند. در یک تورنومنت شما خواهید دانست که چه مقدار برای ورود نیاز دارید؛ چیز بیشتری نخواهید باخت و اگر کل چیپس هایتات را ببازید از بازی خارج می شوید 

 تورنومنت ها صرفنظر از مقدار (بای-این) ، معمولا از یک فرمت خاص پیروی می کنند. شما می توانید در یک تورنومنت (بای-این) 1دلاری بازی کنید و همان مقدار چیپس دریافت کنید و همانطور بازی کنید که در یک تورنومنت با 100دلار بازی می کنید. جایزه واضح است بسیار بالاتر خواهند بود در تورنومنت های 1000دلاری ، اما تقسیم یندی هر دو به یک ظریق خواهد بود 

 همیشه یک بازیکن خیلی بدشانس در تورنومنت ها هست : بازیکنی که درست قبل از مرحله ی به جایزه دست یافتن، از بازی حذف می شود. این بازیکن به عنوان بازیکن 1.(آن د بابل) یا روی حباب شناخته می شود، چون با حذف این بازیکن حباب دور پول منفجر می شود 

 تورنومنت ها همچنین گارانتی می کنند که یک برنده یا بازنده ی واقعی وجود خواهد داشت؛ برخلاف طبیعت بی پایان بازی های پولی 

 به دلایل زیاد تورنومنت ها به طور شایسته ای یک راه خیلی متداول برای تازه کاران است برای اینکه از بازی پوکر لذت ببرند 

  1. On the bubble  

Tournament Fitness

Multiple Table Tourneys

 پوکر همیشه با تناسب اندام مرتبط نبوده؛ اما بازی های تورنومنت به طور خاص می تواند نیازمند تمرکز بسیار طولانی مدت باشد 

 با توجه به سایز خارق العاده بعضی زمین ها، مسابقه های بزرگ آنلاین می تواند به راحتی بیشتر از 12 ساعت طول بکشد. در مسابقات زنده معتبرترین مسابقات می تواند نیازمند یک هفته و هر روز هفته 12 ساعت روی میز باشد 

 جلساتی مثل بالا نیازمند استقامت است و تناسب اندام یک فاکتور صعودی در موفقیت است در تورنومنت های بزرگ. پوکر از یک بازی ذهنی بیشتر است؛ می تواند محدودیت بدنی شما را به چالش بکشد 

 داشتن تناسب اندام و سلامت بدنی برای حضور در بالاترین مرحله ها بسیار مهم است